Mehiläinen Hoivapalvelut Oy

Parasta palvelua ikääntyneille

Mediverkko Hoivapalvelut Oy:n ja Mehiläinen Oy:n yhdistymisen myötä vuoden 2016 alussa syntynyt uusi yritys Mehiläinen Hoivapalvelut Oy valitsi palvelutalojensa käyttöön Invian Oy:n kehittämän DomaCare-toiminnanohjausjärjestelmän. Valinnan teki luontevaksi se, että Mediverkko Hoivapalveluissa on oltu jo vuodesta 2009 DomaCaren tyytyväisiä käyttäjiä. Nyt perustetussa uudessa yhtiössä on noin 1200 asumispalvelun asiakaspaikkaa, mikä tarkoittaa DomaCaren käyttöönottoa koko ikääntyneiden toimialalla.

– DomaCare on ikääntyneiden asumispalveluille erinomaisesti soveltuva toiminnanohjausjärjestelmä. Meille se mahdollistaa esimerkiksi toiminnan tehokkaan seurannan sekä asiakkaidemme yksilöllisen hoivan suunnittelun ja vaikuttavuuden arvioinnin, kiteyttää Johanna Asklöf, Mehiläinen Oy:n liiketoimintajohtaja.

Automatisoitu laskutus

Mehiläinen Hoivapalvelut Oy:n taholta erityisen tärkeää oli, että DomaCaren avulla laskutus saadaan automatisoitua ja prosessit mahdollisimman jouheviksi. DomaCaressa laskujen muodostus tapahtuu yhdellä hiiren klikkauksella ja laskut sisältävät juuri ne tiedot mitä maksajatahot edellyttävät. Järjestelmä muodostaa myös automaattisesti koontilaskut kunnille varustettuna kaikilla tarvittavilla lisätiedoilla.

– DomaCaren laskutusosiota on kehitetty vuosien varrella tiiviissä yhteistyössä asiakkaidemme kanssa ja se tarjoaa kattavan valikoiman työkaluja hoiva-alan laskujen käsittelyyn, kertoo Invian Oy:n toimitusjohtaja Ilkka Jussila.

– DomaCare keskustelee sujuvasti myös Mehiläisen käytössä olevien taloushallinnon ohjelmien kanssa sillä meillä on jo valmiina integraatiot yli 30 eri järjestelmään. Tarvittaessa teemme mielellämme myös liityntöjä uusien järjestelmien kanssa.

Liikkuvan työn kasvu

Tämän hetken suurin kasvu tapahtuu hoiva-alalla liikkuvan työn parissa, mikä tarkoittaa sujuvasti toimivien mobiiliratkaisujen merkityksen korostumista yrityksen valitessa käyttöönsä erilaisia järjestelmiä. DomaCare tarjoaa tähän selkeän ja helppokäyttöisen ratkaisun Android-pohjaisen mobiilijärjestelmän muodossa. DomaCare mobiilin avulla käyttäjien on mahdollista muun muassa kuitata asiakaskäynnit työvuorolistaan, merkitä paikan päällä ylös asiakkaalta laskutettavat palvelut sekä tehdä päivittäiset asiakasta koskevat raportointimerkinnät.

– On hienoa, että pääsemme Mehiläisen kanssa hyödyntämään kehittämäämme mobiilijärjestelmää osana heidän laadukkaiden hoivapalveluiden toteuttamista. Tarjoamme mielellämme apuamme ja osaamistamme myös uusien toimintaprosessien kehittämisessä, sanoo Jussila.

Mobiilijärjestelmä palvelutaloissa

DomaCare mobiilijärjestelmän käyttö tulee näkymään myös Mehiläinen Hoivapalvelut Oy:n palvelutaloissa sillä sen avulla hoidetaan kätevästi päivittäisten asiakaskirjauksien lisäksi asiakkaalta laskutettavien palveluiden merkitseminen järjestelmään ja parannetaan yrityksen sisäistä tiedonkulkua.

– Mobiilijärjestelmän avulla hoitajien käytössä on aina ajantasaisin tieto, oli sitten kyse asiakkaista kuin työvuoroista. Olemme erityisesti panostaneet vuorotyön tiedonkulkuun, toteaa Jussila.

Mobiiliratkaisu mahdollistaa lisäksi aiempaa tehokkaamman työpäivän kulun seurannan ja toteuttamisen. Uusi optimointiominaisuus helpottaa työvuorojen suunnittelua ja vähentää työntekijöiden hukkakäyntiä, kun heidän työvuoroihinsa on mahdollista tehdä lennossa muutoksia päivän aikana.

Lisätietoja Mehiläinen Hoivapalvelut Oy:n siirtymisestä DomaCareen antavat mielellään:

Ilkka Jussila, toimitusjohtaja, Invian Oy
050 530 0033 / ilkka.jussila@invian.fi

Mehiläinen Oy on yksi Suomen suurimmista sosiaali- ja hoitoalan yrityksistä, joka tarjoaa muun muassa lääkäripalveluita, ikääntyneiden tehostettu palveluasumista, mielenterveyskuntoutusta ja vammaisten asumispalveluita.

  • Liikevaihto 2013 noin 269 milj. euroa
  • Noin 1200 asumispalvelujen asiakaspaikkaa
  • Yksi Suomen suurimmista hoiva-alan yrityksistä