KVPS Tukena Oy

LAADUKKAAN PALVELUTOIMINNA
APUVÄLINEENÄ JA TUKENA

KVPS Tukena Oy on ollut Invian Oy:n asiakkaana jo useita vuosia ja DomaCare onkin käytössä Tukenan kaikissa toimipisteissä ympäri Suomen.

– Olemme olleet erittäin tyytyväisiä järjestelmän meille tuomiin hyötyihin, KVPS Tukena Oy:n varatoimitusjohtaja Jere Metsähonkala kertoo. – Käytämme DomaCarea laadukkaan palvelutoimintamme apuvälineenä, mutta myös esimerkiksi laskutuksen automatisointiin.

Mobiilisovelluksesta hyviä kokemuksia

Metsähonkala kertoo KVPS Tukena Oy:n ottaneen käyttöön myös DomaCaren mobiiliversion useissa palveluyksiköissään ja käyttäjien kokemusten olleen sen verran positiivisia, että tarkoitus on edelleen laajentaa sovelluksen käyttöä aktiivisesti.

– Mobiiliversiota käytämme puhelimella ja tabletilla. Tämä mahdollistaa esimerkiksi päivittäisten kirjausten tekemisen yhdessä asiakkaan kanssa tämän omassa kodissa. Lisäksi työntekijät pääsevät järjestelmään käsiksi kätevästi liikkuessaan yksikön ulkopuolella. Meille on todella tärkeää, että järjestelmä on tietoturvallinen ja DomaCaren käyttö voidaankin rajata vain meidän omiin päätelaitteisiin, toteaa Metsähonkala.

KVPS Tukena Oy on omaisjärjestötaustainen kehitysvammaista ja erityistä tukea tarvitsevaa ihmistä ja hänen läheisiään auttavien ja tukevien palveluiden valtakunnallinen tuottaja ja kehittäjä. Se tuottaa laadukkaita asumis-, päivätoiminta-, tilapäis- ja tukiasumisen palveluita, sekä henkilökohtaista apua 35:ssä toimipisteessä ympäri Suomea.

  • Tarjoaa palveluita liki 1000 asiakkalle
  • Liikevaihto 29,1 miljoonaa euroa (v. 2018)
  • Tukenalla on ISO 9001:2015 -laatusertifikaatti

Muutos kehitysvammalaissa loi uusia tarpeita

Vuonna 2016 kehitysvammalakiin tehtiin muutoksia, joiden myötä rajoitustoimenpiteiden kirjaamiselle tuli tarkat vaatimukset. DomaCareen lisättiin ominaisuus, jonka myötä lain vaatimukset täyttävä kirjaaminen sujuu helposti ja nopeasti.

– Tätä ominaisuutta oli toivottu meillä pitkään, koska tämän tyyppisiä kirjauksia kertyy kuukausitasolla paljon, kertoo kehittämisjohtaja Minna Hyvärinen. – Kirjaukset on sujuva toteuttaa mobiilisti, mikä on helpottanut huomattavasti työtämme. Lisäksi kunnalle toimitettavat selkeät raportit saa järjestelmästä helposti ja ne sisältävät kaikki tarvittavat tiedot, Hyvärinen jatkaa.

Kokemus asiakaslähtöisestä kehittämisestä

Hyvärisen mukaan yhteistyö Invian Oy:n kanssa kiteytyy siihen, että asiakasta todella halutaan kuunnella ja DomaCarea muokataan asiakkaan tarpeiden mukaan. – Vaikka muutosten toteuttaminen ja sopivien ratkaisujen löytyminen vie joskus aikaa, on taustalla aina voimakas tahto ratkaista asiakkaan kohtaamat ongelmat ja haasteet. Olemme myös saaneet paljon tukea pohdintaan siitä, miten asioita on kannattavinta tehdä.

Lisätietoja KVPS Tukena Oy:n siirtymisestä DomaCareen antavat mielellään:

Jere Metsähonkala, KVPS Tukena Oy
020 771 3506

Ilkka Jussila, toimitusjohtaja, Invian Oy
050 530 0033 / ilkka.jussila@invian.fi