Aamusta Iltaan Palvelut Oy

DOMACAREN KÄYTTÖ ON TEHOSTANUT PIENEN YRITYKSEN TOIMINTAA

Aamusta Iltaan Palvelut Oy on hyvässä kasvuvireessä oleva hoivapalveluiden tuottaja Keuruulta, joka työllistää kymmenisen hoito- ja sosiaalialan ammattilaista. Yritys tarjoaa asiakkailleen monipuolisia ja yksilöllisesti suunniteltuja kotihoidon palveluita vaativasta terveydestä huolehtimisesta aina perinteiseen kodinhoitoon.

DomaCare on toiminut Aamusta Iltaan Palvelut Oy:n asiakastieto- ja toiminnanohjausjärjestelmänä vuoden 2015 marraskuusta lähtien. Invian Oy:n kehittämä DomaCare valikoitui yrityksen käyttöön tarjouskilpailun perusteella, jossa hinnan lisäksi vertailtiin toiminnanohjausjärjestelmien tarjoamia ominaisuuksia.

– Totesimme DomaCaren omiin tarpeisiimme kaikista kattavimmaksi ja myös edullisimmaksi, toteaa yrittäjä Jukka Lappi. Lisäksi Invianilla sopimuksia ei rasiteta pitkällä irtisanomisajalla, vaan sitoutetaan asiakasta panostamalla hyvään tuotteeseen ja palveluun.

Toimiva ja helppo oppia

DomaCaren käyttöönotto on tuonut yrityksen arkeen useita kaivattuja uudistuksia ja tehostanut toimintaa. Sekä koko järjestelmän käyttöönotto, että käyttäjien perehdyttäminen DomaCaren mobiilisovelluksen käyttöön on sujunut alusta asti ongelmitta.

– DomaCarea on helppo käyttää. Kaikki työntekijämme omaksuivat uuden järjestelmän käytön parissa viikossa, muistelee Lappi. – Yksi työntekijöistämme ei ollut koskaan ennen käyttänyt älypuhelinta, eikä uskonut sitä oppivansa, mutta toisin kävi. Parissa viikossa hän osasi hakea DomaCaren mobiililla asiakkaiden tietoja siinä missä muutkin. Kesätyöntekijöiden perehdyttämiseksi DomaCaren käyttöön on riittänyt puolen tunnin opastus.

Toiminnanohjauksen digitalisoiminen DomaCaren avulla on vähentänyt papereiden määrää ja näin erilaisten exceleiden pyörittäminen on jäänyt historiaan. Samalla kaikki asiakastieto löytyy nyt yhdestä paikasta ja on mobiilisovelluksen avulla aina hoitajien saatavilla siellä, missä tietoa eniten tarvitaan.

– Olemme olleet erittäin tyytyväisiä DomaCareen, niin asiakkaat, omaiset kuin meidän työntekijämmekin. Toiminta on tehostunut ja luotettavuus kasvanut. DomaCarea on ollut hyvä käyttää, Jukka Lappi toteaa.

Laskutukseen käytetty työaika laski viikosta tuntiin

DomaCare pitää sisällään Suomen kattavimman ja hoiva-alan erityistarpeet huomioon ottavan laskutusosion, joka haluttiin samantien käyttöön myös Aamusta Iltaan Palvelut Oy:lle. Aiemmin yrityksen laskutusta oli pyöritetty käsipelillä ja monenlaisten excel-taulukkojen avulla.

– Lupaukset ovat pitäneet, hymähtää Jukka Lappi. – Laskutuksen tekemiseen menee nykyään DomaCarella tunnin verran kuukaudessa, kun ennen siihen saattoi kulua kokonainen työviikko. Laskutus on todella tehostunut!

DomaCaren PSOP-integraation (kotihoidon palvelusetelit / parastapalvelua.fi) käyttöä kiittelee Lappin mukaan myös Keuruun kaupunki. Palvelusetelitapahtumiin liittyvät ajankohtaiset raportit ja yksityiskohtaiset tiedot löytyvät DomaCaren myötä aina helposti ja nopeasti, kun niitä on ollut tarvetta selvitellä. Yrittäjän kannalta PSOP-integraatio on poistanut paljon manuaalisia työvaiheita, kun palvelusetelilaskutus siirtyy automaattisesti parastapalvelua.fi-sivustolle.

Sopii erinomaisesti myös pienelle yritykselle

Oli kyseessä pieni tai iso yritys niin DomaCare mukautuu aina yrityksen tarpeisiin. Ominaisuuksia voidaan ottaa käyttöön oman kasvun myötä lisää ja kustannukset ovat pitkälti sitoutettu yrityksen kokoon.

– Vaikka DomaCare on ominaisuuksiltaan laaja, niin se on sopinut todella hyvin meidänkin kokoiselle, noin 10 työntekijän ja 30 asiakkaan yritykselle, kertoo Lappi. – DomaCaren käyttö säästää paljon aikaa ja hermoja, kun mm. laskutus, työajanseuranta ja palkanmaksu hoituvat saman järjestelmän kautta ja aina ajallaan. Esimerkiksi päivittäisraportointia on erittäin helppo tehdä varsinaisen työn ohessa ilman lisävaivaa.

Jukka Lappi kiittää myös DomaCaren avuliasta ja erittäin matalan kynnyksen asiakaspalvelua, josta on saanut aina tukea kaikkiin matkalla ilmenneisiin haasteisiin niin puhelimella kuin sähköpostitsekin.

– Ongelmia ei ole tarvinnut koskaan yksin murehtia ja ratkaisu on löytynyt joka kerta. Yhteistyö Invianin kanssa on mutkatonta ja toimivaa. Juuri vähän aikaa sitten työajanseurannan kanssa ilmeni ongelmaa muutaman työntekijän kohdalla. Invianin tiimi tarttui asiaan heti ja alkoi aktiivisesti ratkomaan ongelmaa. Minut pidettiin hyvin ajantasalla siitä missä mennään ja ongelma saatiin korjattua.

Lisätietoja antaa:

Ilkka Jussila, toimitusjohtaja, Invian Oy
050 530 0033 / ilkka.jussila@invian.fi

Lue lisää DomaCaren ominaisuuksista:

Aamusta Iltaan Palvelut Oy on erikoistunut ihmisten auttamiseen ja hoivaan heidän omassa kotiympäristössään.

  • Keuruulainen kotihoitoyritys
  • Noin 10 työntekijää
  • Käyttänyt DomaCarea vuodesta 2015 lähtien