Ajankohtaista

Kotico valitsi DomaCaren järjestelmäkseen yrittäjien omien kokemusten perusteella

22.3.2022 | Ajankohtaista

Vuonna 2019 perustettu lastensuojelun asumis- ja avopalveluita, sekä perhekuntoutusta tarjoava Kotico Oy etsi järjestelmää, jonka kautta hoitaa asiakasraportointi ja laskutus, sekä seurata asiakkaiden tilanteen kehitykstä. “Lisäksi vaatimuksenamme oli, että järjestelmästä saadaan koottua myös muuta toimintaamme liittyvää dataa kattavasti.”, Ari Vaaranmaa, yksi Koticon yrittäjistä kertoo.

Koticon taustalta löytyy neljä pitkän ja monipuolisen sosiaali- ja terveysalan kokemuksen omaavaa yrittäjää, joilla jokaisella oli tietoa ja perehtyneisyyttä monenlaisista toiminnanohjausjärjestelmistä. DomaCaren valinta perustui yrittäjien omiin käytännön kokemuksiin. “Tiedettiin mitä saadaan. Laskutus ja mobiilikäyttö DomaCaren kautta toimii hyvin ja meillä on myös positiivisia kokemuksia siitä, että DomaCarella ollaan aina oltu valmiita auttamaan nopeasti, kun apua on tarvittu”, listaa Vaaranmaa valintaan johtavia syitä.

Vaaranmaan mukaan myös järjestelmän käyttöönottoprosessi sujui sutjakkaasti yhdessä DomaCaren yhteyshenkilöiden kanssa. Tähän tosin vaikutti myös se, että järjestelmä oli Koticon yrittäjille ennestään tuttu. “Korona-aika toki toi hieman lisää haastetta, koska live-tapaamisia oli rajoitettu, mutta ilman niitäkin on hyvin päästy eteenpäin. Apua on kuitenkin ollut aina saatavilla nopeasti puhelimen kautta. Toivottavasti päästään taas pian tapaamaan välillä livenäkin”, lisää Vaaranmaa.

Koticolla DomaCare on käytössä kaikilla työntekijöillä. Suurinta käyttö on yksiköiden työntekijöillä erilaisten asiakaskirjausten, -suunnitelmien ja näiden toteutumisen, sekä esimerkiksi toteutuneiden avopuolen töiden kirjausten parissa. DomaCaren kautta seurataan myös erilaisia tilastoja liittyen yrityksen omaan toimintaan, palveluitamme käyttäviin asiakkaisiin, sekä kunta-asiakkaisiin liittyen. Toinen iso ja tärkeä osa DomaCaren säännöllistä käyttöä Koticolla on laskutuksen tekeminen ja sen seuranta. Vaaranmaa korostaa vielä kuinka paljon Koticon arjessa merkitsee se, että ajantasaiset tiedot esimerkiksi asiakkaiden tilanteesta tai laskutuksesta ovat aina helposti ja nopeasti saatavilla, kun niitä tarvitsee.

DomaCaressa on paljon erilaisia toimintoja arjen avuksi. Vaaranmaakin kertoo oman järjestelmän tuntemuksensa kehittymisen myötä löytävänsä jatkuvasti uusia käytännöllisiä toimintoja, joita Koticolla voidaan hyödyntää.

Toimitusjohtaja Ilkka Jussila tiivistää DomaCarelaisten ajatukset yhteistyöstä ja sen tulevaisuudesta seuraavasti: “Kotico on meille tärkeä asiakas ja kumppani. Heidän kaltaisen, sosiaali- ja terveysalalta kovan luokan kokemuksen omaavan yrittäjäporukan tietotaito on meille äärimmäisen arvokasta. Kehitämme järjestelmää jatkuvasti palvelemaan asiakkaidemme tarpeita entistä paremmin ja tässä kehitystyössä yhteistyö asiakkaidemme kanssa on kaiken keskiössä.” Myös Koticolla sujuvaa yhteistyötä arvostetaan. ”Haemme yhteistyökumppaneiksemme ihmisiä ja yrityksiä joiden kanssa on helppo ja mutkaton toimia laadukkaasti ja välillä nopeallakin sykkeellä, Domacare on yksi tällaisista kumppaneistamme”, Vaaranmaa lopettaa.

Palaa ajankohtaisiin »