Mehiläinen Oy on yksi Suomen suurimmista sosiaali- ja hoitoalan yrityksistä. Se tarjoaa lääkäripalveluja, tehostettua palveluasumista, mielenterveyskuntoutusta ja vammaisten asumispalveluja. Asumispalvelujen asiakaspaikkoja on 8 000. Vuoden 2021 liikevaihto oli lähes 1 400 miljoonaa euroa.
DomaCare on ikääntyneiden asumispalveluille erinomaisesti soveltuva toiminnanohjausjärjestelmä, joka mahdollistaa Mehiläisellä toiminnan tehokkaan seurannan, asiakkaiden yksilöllisen hoivan suunnittelun ja vaikuttavuuden arvioinnin.
DomaCare on kulkenu mukana osana Mehiläisen kasvutarinaa jo vuosia. Tänään DomaCare on käytössä Mehiläisen 8 000 asukaspaikassa koko ikääntyneiden toimialalla.
Automatisoitu laskutus sujuvoitti prosesseja
Automatisoitu laskutus ja jouhevat prosessit ovat Mehiläiselle erityisen tärkeitä tavoitteita. DomaCaressa laskun voi tehdä yhdellä klikkauksella niin, että lasku sisältää aina maksajatahon edellyttämät tiedot. Järjestelmä muodostaa myös automaattisesti koontilaskut kunnille, kaikilla tarvittavilla lisätiedoilla.
– DomaCaren laskutusosiota on kehitetty vuosien varrella tiiviissä yhteistyössä asiakkaidemme kanssa. Se tarjoaa kattavan valikoiman työkaluja hoiva-alan laskujen käsittelyyn, Invian Oy:n toimitusjohtaja Ilkka Jussila kertoo.
– DomaCare keskustelee sujuvasti myös Mehiläisen käytössä olevien taloushallinnon ohjelmien kanssa, sillä meillä on jo valmiina integraatiot kymmeniin eri järjestelmiin. Tarvittaessa teemme myös liityntöjä uusien järjestelmien kanssa, Jussila lisää.
”DomaCaren avulla voimme suunnitella asiakkaillemme yksilöllistä hoivaa ja arvioida sen vaikuttavuutta.”
Järjestelmä käytössä paikasta riippumatta
Hoiva-alalla liikkuva työ on voimakkaassa kasvussa. Kun alan yritys valitsee käyttöönsä erilaisia järjestelmiä, niiden mobiiliversioiden on siis toimittava sujuvasti.
DomaCaren helppokäyttöisessä Android-pohjaisessa mobiilijärjestelmässä voi muun muassa kuitata asiakaskäynnit työvuorolistaan, tehdä päivittäiset raportointimerkinnät ja merkitä asiakkaalta laskutettavat palvelut hoivan lomassa.
– On hienoa, että mobiilijärjestelmämme osallistuu Mehiläisen laadukkaiden hoivapalveluiden toteuttamiseen. Tarjoamme mielellämme apuamme ja osaamistamme myös uusien toimintaprosessien kehittämisessä, Jussila sanoo.
Työvuorojen suunnittelu helpottui
DomaCaren mobiilijärjestelmän avulla Mehiläisessä tehdään päivittäiset kirjaukset ja merkitään laskutettavat palvelut. Mobiilin käyttö parantaa myös yrityksen sisäistä tiedonkulkua. Hoitajien käytössä on aina ajantasainen tieto, oli sitten kyse asiakkaista tai työvuoroista. DomaCaressa on erityisesti panostettu vuorotyön tiedonkulkuun.
Mobiilijärjestelmän myötä hoitajien työpäivien kulun seuranta ja toteutus on tehokkaampaa. Järjestelmän optimointiominaisuus helpottaa työvuorojen suunnittelua ja säästää aikaa, kun työvuoroihin päivän aikana lennossa tehdyt muutokset tavoittavat hoitavat reaaliajassa.