Keuruulaisessa hoivapalveluyrityksessä kaikki tärkeimmät toiminnot ovat nyt samassa järjestelmässä. Laskutukseen saattoi ennen kulua työviikko – ja nyt vain tunti kuukaudessa.
Kun DomaCare valikoitui vuonna 2015 hoivapalveluyritys Aamusta Iltaan Palvelujen toiminnanohjausjärjestelmäksi, vaakakupissa painoivat hinnan lisäksi järjestelmän ominaisuudet.
– Totesimme, että DomaCare on omiin tarpeisiimme kattavin ja edullisin. Invianilla sopimuksia ei rasiteta pitkällä irtisanomisajalla, vaan sitoutetaan asiakas hyvällä tuotteella ja palvelulla, Aamusta Iltaan Palvelujen yrittäjä Jukka Lappi toteaa.
Aamusta Iltaan Palvelut Oy on hyvässä kasvuvireessä oleva keuruulainen hoivapalvelujen tuottaja, joka työllistää kymmenisen hoito- ja sosiaalialan ammattilaista. Yritys tarjoaa monipuolisia ja yksilöllisesti suunniteltuja kotihoidon palveluja vaativasta terveydestä huolehtimisesta aina perinteiseen kodinhoitoon.
Toimiva ja helppo omaksua
DomaCare on tuonut yrityksen arkeen useita kaivattuja uudistuksia ja tehostanut yrityksen toimintaa. Järjestelmän käyttöönotto ja perehdytys mobiilisovelluksen käyttöön ovat sujuneet alusta asti ongelmitta.
– DomaCarea on helppo käyttää. Kaikki työntekijämme omaksuivat uuden järjestelmän parissa viikossa, Lappi muistelee.
– Yksi työntekijöistämme ei ollut koskaan ennen käyttänyt älypuhelinta, eikä uskonut sitä oppivansa, mutta toisin kävi. Parissa viikossa hän osasi hakea DomaCaren mobiililla asiakkaiden tietoja siinä missä muutkin. Kesätyöntekijöiden perehdyttämiseen on riittänyt puolen tunnin opastus, Lappi kertoo.
Toiminnanohjauksen digitalisointi on vähentänyt papereiden määrää, ja exceleiden pyörittäminen on jäänyt historiaan. Kaikki asiakastiedot löytyvät nyt yhdestä paikasta. Mobiilisovelluksessa ne ovat aina hoitajien saatavilla siellä, missä tietoa eniten tarvitaan.
– Olemme olleet erittäin tyytyväisiä DomaCareen, niin asiakkaat, omaiset kuin työntekijät. Toiminta on tehostunut ja luotettavuus kasvanut. DomaCarea on ollut hyvä käyttää, Jukka Lappi toteaa.
”DomaCare on sopinut todella hyvin meidänkin kokoiselle 10 työntekijän yritykselle.”
Laskutukseen käytetty työaika väheni viikosta tuntiin
DomaCaressa on Suomen kattavin, hoiva-alan erityistarpeet huomioiva laskutusosio. Se haluttiin saman tien käyttöön myös Aamusta Iltaan Palveluille. Aiemmin yrityksen laskutusta oli pyöritetty käsipelillä ja monenlaisten excel-taulukoiden avulla.
– Laskutuksen tekemiseen menee nykyään DomaCarella tunnin verran kuukaudessa, kun ennen siihen saattoi kulua kokonainen työviikko. Laskutus on todella tehostunut. Lupaukset ovat siis pitäneet, Jukka Lappi hymähtää.
DomaCaren palveluseteli-integraatiosta on Lapin mukaan tullut kiitosta myös Keuruun kaupungilta. Palvelusetelitapahtumiin liittyvät ajankohtaiset raportit ja yksityiskohdat löytyvät aina helposti ja nopeasti, kun niitä on ollut tarvetta selvitellä. Yrittäjän kannalta DomaCaren PSOP-integraatio on poistanut paljon manuaalisia työvaiheita, koska palvelusetelilaskutus siirtyy automaattisesti parastapalvelua.fi-sivustolle.
Sopii erinomaisesti myös pienelle yritykselle
DomaCare mukautuu sekä ison että pienen yrityksen tarpeisiin. Kustannukset on sitoutettu yrityksen kokoon, ja lisää ominaisuuksia voi ottaa käyttöön sitä mukaa kun yritys kasvaa.
– Vaikka DomaCare on ominaisuuksiltaan laaja, se on sopinut todella hyvin meidänkin kokoiselle noin 10 työntekijän ja 30 asiakkaan yritykselle. DomaCare säästää aikaa ja hermoja, kun muun muassa laskutus, työajanseuranta ja palkanmaksu hoituvat saman järjestelmän kautta ja aina ajallaan. Myös päivittäisraportointia on helppo tehdä varsinaisen työn ohessa ilman lisävaivaa, Jukka Lappi toteaa.
Jukka Lappi kiittelee myös DomaCaren avuliasta matalan kynnyksen asiakaspalvelua, josta on saanut aina tukea niin puhelimitse kuin sähköpostitse.
– Ongelmia ei ole tarvinnut koskaan murehtia yksin, ja ratkaisu on löytynyt joka kerta. Yhteistyö Invianin kanssa on mutkatonta ja toimivaa. Kun muutamalla työntekijällä oli ongelmia työajanseurannan kanssa, Invianin tiimi tarttui heti asiaan ja alkoi aktiivisesti ratkoa ongelmaa. Minut pidettiin hyvin ajan tasalla siitä, missä mennään, ja ongelma saatiin korjattua.