Sosiaali- ja terveydenhuollon palvelutarjoaja Koticolle oli tärkeää löytää kumppani, jonka kanssa olisi helppo toimia, nopeallakin sykkeellä.
Mitä kokeneet sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaiset toivoivat toiminnanohjausjärjestelmältään, kun he perustivat uuden yrityksen?
Lastensuojelun asumis- ja avopalveluja sekä perhekuntoutusta tarjoavan Kotico Oy:n taustalla on neljä yrittäjää, joilla on pitkä ja monipuolinen sosiaali- ja terveysalan kokemus. Jokainen heistä oli jo käyttänyt monenlaisia toiminnanohjausjärjestelmiä, ja kaikilla oli näkemystä siitä, mikä toimii ja mikä ei.
Kotico etsi toiminnanohjausjärjestelmää, jonka kautta onnistuisi asiakasraportointi, laskutus sekä asiakkaiden tilanteen ja kehityksen seuraaminen.
– Vaatimuksenamme oli, että järjestelmästä saadaan koottua kattavasti myös muuta toimintaamme liittyvää dataa, yksi Koticon yrittäjistä, Ari Vaaranmaa kertoo.
Yrittäjien omien käytännön kokemusten perusteella järjestelmäksi valikoitui DomaCare.
– Tiesimme mitä saimme. Laskutus ja DomaCaren mobiilikäyttö toimivat hyvin. Meillä on myös positiivisia kokemuksia siitä, että DomaCarella on aina oltu valmiita auttamaan nopeasti, kun apua on tarvittu, Vaaranmaa luettelee valintaan johtaneita syitä.
Ajantasaisilla tiedoilla iso merkitys arjessa
Ari Vaaranmaan mukaan järjestelmän käyttöönottoprosessi sujui sutjakkaasti yhdessä DomaCaren yhteyshenkilöiden kanssa. Prosessia helpotti, että DomaCare oli Koticon yrittäjille ennestään tuttu.
– Korona-aika toi lisähaastetta, koska live-tapaamisia oli rajoitettu, mutta ilman niitäkin pääsimme hyvin eteenpäin. Apua on ollut aina saatavilla nopeasti puhelimitse. Toivottavasti päästään taas pian tapaamaan livenäkin, Vaaranmaa heittää.
DomaCare on käytössä kaikilla Koticon työntekijöillä. Ahkerimmin DomaCarea käytetään asiakaskirjausten, asiakassuunnitelmien, niiden toteutumisen ja muun muassa toteutuneiden avopuolen töiden kirjauksissa. DomaCaren kautta seurataan myös asiakkaisiin ja yrityksen toimintaan liittyviä tilastoja.
Vaaranmaa hehkuttaa DomaCaren laskutusosiota ja kertoo, kuinka tärkeä asia se on Koticon arjessa.
– Meille merkitsee todella paljon, että ajantasaiset tiedot asiakkaiden tilanteesta tai laskutuksesta ovat aina helposti ja nopeasti saatavilla.
”Löydän jatkuvasti uusia käytännöllisiä toimintoja, joita meillä voidaan hyödyntää.”
Kumppani jolla on sama tapa toimia
DomaCaressa on paljon erilaisia toimintoja arjen avuksi. Vaaranmaa kertoo, että hän on itsekin oppinut tuntemaan järjestelmän paremmin.
– Löydän jatkuvasti uusia käytännöllisiä toimintoja, joita meillä voidaan hyödyntää.
DomaCaren toimitusjohtaja Ilkka Jussila toteaa, että Kotico on DomaCarelle tärkeä asiakas ja kumppani.
– Koticon kaltaisen yrittäjäporukan tietotaito on meille äärimmäisen arvokasta, koska koticolaisilla on kovan luokan sosiaali- ja terveysalan kokemus. Kehitämme jatkuvasti järjestelmäämme niin, että se palvelee entistä paremmin asiakkaidemme tarpeita. Tämän kehitystyön keskiössä on aina yhteistyö asiakkaidemme kanssa, Jussila tiivistää.
Koticon Ari Vaaranmaa vahvistaa, että tunne on molemminpuolinen.
– Haemme yhteistyökumppaneiksemme ihmisiä ja yrityksiä, joiden kanssa on helppoa ja mutkatonta toimia laadukkaasti, välillä nopeallakin sykkeellä. DomaCare on yksi tällaisista kumppaneistamme.