DomaCare tuo terveysalan toimija Humana Hoivan hoitajille lisää välitöntä asiakastyöaikaa ja pienentää yhtiön kustannuksia. Kehuja saa myös DomaCaren käyttäjälähtöisyys.
DomaCarella on merkittävä rooli terveydenhuoltoalan yhtiö Humana Hoiva Oy:n työntekijöiden arjessa. Käyttöönoton jälkeen järjestelmän ominaisuuksia on räätälöity vastaamaan entistä paremmin Humana Hoivan tarpeita.
Humana Hoivalla arvostetaan erityisesti DomaCaren käyttäjälähtöisyyttä, joka näkyy helppoutena ja joustavuutena läpi koko järjestelmän, perustoiminnoissa ja järjestelmän käytettävyydessä.
– Yksi DomaCaren valintaperusteista oli se, että siihen on suoraan integroitu RAI-toimintakykyarviot, Humana Hoivan resurssipäällikkö ja DomaCaren pääkäyttäjä Päivi Hintsala toteaa.
Mobiilijärjestelmä lisää välitöntä asiakastyöaikaa
Humana Hoiva toimii valtakunnallisesti eri puolilla Suomea.
Hoivapalvelut käsittävät ikäihmisten tehostetun ja tavallisen palveluasumisen, tukiasumisen sekä kotihoidon palvelut. Humana Hoivalla on asumispalveluja myös mielenterveys- ja päihdekuntoutujille sekä kehitysvammaisille.
DomaCarella on merkittävä rooli jokaisen Humana Hoivan hoitajan työpäivässä ja arjessa. Sen kautta tehdään päivittäiset kirjaamiset ja nähdään muun muassa kalenterit, lähetteet, lääkelistat ja sähköiset reseptit. Järjestelmää käytetään päivittäin paljon mobiilissa, hoitajien liikkuvan työn mukana.
”Mobiili DomaCare on meillä oikeasti arjessa mukana.”
Johtamisen näkökulmasta mobiilijärjestelmän käyttöönoton tavoitteena Humana Hoivalla oli se, että sillä saataisiin lisättyä välitöntä asiakastyöaikaa. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että hoitajat eivät istu kansliassa kirjaamassa, vaan tekevät kirjaukset suoraan asiakkaan luona. Tällöin myös asiakkaan ääni saadaan arjessa paremmin kuuluviin.
– Voimme esimerkiksi kysyä asiakkaalta, miten hän kokee tämän päivän menneen ja kuinka tiettyihin tavoitteisiin on päästy. Olemme ajatelleet DomaCaren ja mobiilijärjestelmän käytön niin, että se on meillä oikeasti arjessa mukana, Hintsala kertoo.
”Järjestelmä on erittäin hyvä ja toimiva”
Laskutus on Humana Hoivalle tärkeä osa järjestelmää. DomaCaressa laskutukseen liittyvät tiedot kirjautuvat automaattisesti asiakkaan laskulle. Kun DomaCare hoitaa koko prosessin, tekeminen nopeutuu ja sujuvoituu – ja se puolestaan säästää kustannuksia.
– Järjestelmä on erittäin hyvä ja toimiva. Aiempiin kokemuksiini verrattuna DomaCare on myös näppäräkäyttöinen, Hintsala kuvailee.
– Invian on yrityksenä mielestäni hyvin innovatiivinen, joustava ja kehittymishaluinen. He hakevat aina parasta ratkaisua ja pyrkivät kehittämään järjestelmää. DomaCare yhdistettynä RAI:hin, mobiilikirjaamiseen ja kehitteillä oleviin ominaisuuksiin tekee siitä valtakunnallisen edelläkävijän, Niemelä summaa.